KPH SPOŁEM - WIEKOWA MARKA
KPH Społem
Wiekowa marka
Rozmowa z prezes Zarządu Krajowej Platformy Handlowej Społem – IWONĄ SARGA.
- Do jakich tradycji marki SPOŁEM nawiązuje obecnie KPH Społem?
- Pionierami idei marki własnej na ziemiach polskich początek XX wieku są spółdzielnie Społem. We własnej fabryce w Kielcach od 1920r spółdzielcy produkowali mydło , które sprzedawane było jedynie w sklepach spółdzielni i posiadało znak logo Społem na opakowaniu. Ponad 100-letnia tradycja z małą przerwą, która miała miejsce pod koniec lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX i początkiem XXI wieku, daje podstawę do rozwoju marki Społem i do budowania lojalności wśród konsumentów.
Tak jak w przeszłości i teraz, produkty marki Społem cechuje gwarancja satysfakcjonującej ceny i dobrej jakości. Wraz z producentami pracujemy nad tym, aby nasza oferta była konkurencyjna do marek producenckich i aby miała własną tożsamość oraz znalazła uznanie wśród klientów spółdzielni, tak jak w okresie międzywojennym .
- Jakie artykuły poleca Pani najbardziej w aktualnej ofercie handlowej?
- Oferujemy naszym konsumentom produkty z kategorii suchej , mrożonej i konserwowej żywności, nabiał , napoje , alkohol , karmę dla zwierząt jest ich ponad 250. Spółdzielnie i ich klienci polubili wielu produktom w każdej z oferowanych kategorii. Mamy oczywiście produkty , które znalazły wyjątkowe uznanie wśród konsumentów .
Przykładowo w żywności suchej znalazły się wafelki suche Społem przekładane kremem kakaowym 400g , Społem mieszanka warzywna marchewka z groszkiem w zalewie 450g nadająca się na sałatkę czy przecier pomidorowy 200g z którego można zrobić pyszną zupę pomidorową .
W kategorii nabiał Społem liderem jest żółty ser Gouda w plastrach 150g , w mrożonych produktach najczęściej wybieranym produktem są warzywa na patelnię Społem 450g, a z alkoholi piwo LUX beczkowe mocne. Dla swoich pupili klienci sięgają najczęściej po karmę mokrą z drobiem dla kota 410g .
Tej jesieni poszerzyliśmy naszą ofertę o kilkanaście nowych produktów Społem SMAK, jak bakalie i orzechy, miód oraz nowe mrożonki .
- Jakie ma Pani plany rozwojowe na rok 2021, z uwzględnieniem otwarcia spółki na nabywanie udziałów przez wszystkie spółdzielnie społemowskie?
- Zgodnie z trendem jaki obserwujemy obecnie na rynku FMCG, jest dobra perspektywa do rozwoju marek własnych. Wszyscy detaliści i franczyzodawcy coraz mocniej angażują się w prace i rozwijają swoje marki. Krajowa Platforma Handlowa w planach ma docelowo wprowadzić do sklepów spółdzielni produkty marki Społem niemal w każdej kategorii asortymentowej .
Zespół specjalistów ds. marki własnej analizuje potencjał i przygotowuje nowe linie produktowe. Między innymi takie jak specjały etniczne , przekąski , produkty z kategorii zdrowie i uroda i produkty gospodarstwa domowego . Co roku asortyment marki własnej powiększa się o kilkadziesiąt nowych produktów. Coraz częściej produkty marek Społem są umieszczane w promocyjnych gazetkach spółdzielni i zajmują preferowane miejsce w sklepach i wśród konkurencyjnych produktów w brandach producentów.
Pracujemy wspólnie z dystrybutorami i ze spółdzielniami nad optymalną ofertą i zwiększeniem procentowego udziału marki własnej w sprzedaży. Wiele z tych spółdzielni jest zainteresowane rozwojem spółki i ofertą produktową marek własnych Społem, są zaineresowane wykupem udziałów Krajowej Platformy Handlowej Społem sp. z o.o. nad czym obecnie pracujemy z 100% właścicielem spółki czyli Krajowym Związkiem Rewizyjnym Spółdzielni Społem.
Korzystając z okazji, życzę Czytelnikom spokojnych, ciepłych, rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia i Dobrego Nowego Roku 2021.
.
- Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiał: DARIUSZ GIERYCZ
fot: Iwona Sarga - Prezes Zarządu KPH Społem