KPH Społem
Wiekowa marka
Rozmowa z prezes Zarządu Krajowej Platformy Handlowej Społem – IWONĄ SARGA.

- Do jakich tradycji  marki SPOŁEM nawiązuje obecnie KPH Społem?

- Pionierami  idei  marki własnej  na ziemiach polskich  początek XX wieku są spółdzielnie Społem.  We własnej fabryce w Kielcach  od 1920r  spółdzielcy produkowali mydło , które sprzedawane było jedynie w sklepach  spółdzielni i posiadało znak logo Społem na opakowaniu.  Ponad 100-letnia tradycja  z małą przerwą, która  miała miejsce pod koniec lat  osiemdziesiątych  i dziewięćdziesiątych  XX i początkiem XXI wieku,  daje podstawę  do rozwoju marki Społem i do budowania  lojalności wśród konsumentów. 

Tak jak  w przeszłości  i teraz, produkty marki Społem  cechuje  gwarancja satysfakcjonującej ceny  i dobrej jakości. Wraz z producentami  pracujemy nad tym, aby nasza oferta była konkurencyjna do marek producenckich i aby miała własną tożsamość  oraz  znalazła uznanie wśród klientów spółdzielni, tak jak w okresie międzywojennym . 

- Jakie artykuły poleca Pani najbardziej w aktualnej ofercie handlowej?

- Oferujemy naszym konsumentom  produkty z kategorii suchej , mrożonej  i konserwowej żywności, nabiał , napoje , alkohol , karmę dla zwierząt jest ich ponad 250. Spółdzielnie i ich klienci  polubili wielu  produktom w każdej z oferowanych  kategorii. Mamy oczywiście  produkty , które znalazły  wyjątkowe  uznanie wśród  konsumentów . 

Przykładowo  w żywności suchej  znalazły się wafelki  suche Społem przekładane  kremem kakaowym 400g  , Społem mieszanka warzywna marchewka z groszkiem w zalewie 450g  nadająca się na sałatkę  czy przecier pomidorowy 200g z którego można  zrobić pyszną zupę pomidorową . 

W kategorii nabiał Społem  liderem jest żółty ser Gouda  w plastrach 150g ,  w mrożonych produktach najczęściej wybieranym produktem są warzywa na patelnię  Społem 450g, a z alkoholi  piwo LUX beczkowe mocne. Dla swoich pupili klienci sięgają najczęściej po karmę mokrą  z drobiem dla kota  410g . 

Tej jesieni poszerzyliśmy naszą ofertę o kilkanaście  nowych  produktów  Społem SMAK,  jak bakalie i orzechy, miód oraz nowe mrożonki .  

- Jakie ma Pani plany rozwojowe na rok 2021, z uwzględnieniem otwarcia spółki na nabywanie udziałów przez wszystkie spółdzielnie społemowskie? 

- Zgodnie z trendem jaki obserwujemy obecnie na rynku FMCG,  jest dobra perspektywa do rozwoju  marek własnych.  Wszyscy detaliści i franczyzodawcy coraz mocniej angażują się w prace i rozwijają  swoje marki. Krajowa Platforma Handlowa  w planach ma  docelowo wprowadzić do sklepów  spółdzielni  produkty  marki  Społem niemal w każdej kategorii asortymentowej .  

Zespół specjalistów ds. marki własnej analizuje potencjał i przygotowuje  nowe linie produktowe.  Między innymi  takie  jak specjały etniczne , przekąski , produkty z kategorii zdrowie i uroda i produkty gospodarstwa domowego .  Co roku asortyment marki własnej  powiększa się o kilkadziesiąt nowych  produktów.  Coraz częściej produkty marek Społem są  umieszczane  w promocyjnych  gazetkach spółdzielni i zajmują preferowane miejsce  w sklepach i wśród konkurencyjnych produktów w brandach producentów. 

Pracujemy wspólnie  z dystrybutorami i ze spółdzielniami nad optymalną ofertą i zwiększeniem procentowego  udziału marki własnej  w sprzedaży.  Wiele  z tych spółdzielni jest zainteresowane rozwojem  spółki i ofertą produktową  marek  własnych Społem,  są zaineresowane wykupem udziałów  Krajowej Platformy Handlowej Społem sp. z o.o. nad czym obecnie pracujemy z 100% właścicielem spółki czyli  Krajowym Związkiem Rewizyjnym Spółdzielni Społem.

Korzystając z okazji, życzę Czytelnikom spokojnych, ciepłych, rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia i Dobrego Nowego Roku 2021. 

- Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiał: DARIUSZ GIERYCZ 


 

 


fot: Iwona Sarga - Prezes Zarządu KPH Społem