HE: Za wami pierwsze nadzwyczajne zgromadzenie Krajowej Platformy Handlowej Społem. Kim są nowi udziałowcy spółki?

 

IWONA SARGA (na zdjęciu), prezes zarządu Krajowej Platformy Handlowej Społem.Tak, 11 maja br. w gmachu Społem w Warszawie po raz pierwszy obradowało nadzwyczajne zgromadzenie wspólników, z udziałem nowych udziałowców Krajowej Platformy Handlowej Społem. Spółkę tworzy obecnie 33 wspólników, tj. 30 spółdzielni, dwie agencje handlowe – Mazowiecka i Małopolska (700 sklepów) oraz KZRSS Społem.

Czy ta lista jest zamknięta?

Nie, do końca roku liczba udziałowców powiększy się o kolejne spółdzielnie, które zadeklarowały, że w najbliższych miesiącach na walnych zgromadzeniach podejmą uchwały o nabyciu udziałów w naszej spółce.

Czy 51% udziałów zachował Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni Spożywców Społem?

Tak, KZRSS Społem ma większościowy pakiet udziałów w spółce.

Co ustalili państwo podczas nadzwyczajnego zgromadzenia?

Było to spotkanie inicjujące współpracę nowych udziałowców, podczas którego została powołana rada nadzorcza i podjęte zostały uchwały w sprawie odsprzedaży udziałów kolejnym trzem udziałowcom (50 placówek).

Kto został przewodniczącym rady nadzorczej i kim są pozostali członkowie?

Tak, zgromadzenie powołało radę nadzorczą w składzie: przewodniczący Rafał Płoski (KZRSS Społem), wiceprzewodnicząca Małgorzata Wołoch (PSS Zamość), a członkowie to: Ireneusz Durda (PSS Mińsk Mazowiecki), Walenty Kaźmierczak (Społem Gniezno), Michał Paszkowiak (PSS Poznań).

Jakie jeszcze zapadły ustalenia?

KPH jest to platforma do wymiany doświadczeń pomiędzy spółdzielniami. Ustalenia i rozmowy na temat kierunków wspólnych ogólnopolskich działań są prowadzone w grupie udziałowców od momentu sprzedaży udziałów. Na pierwszym etapie zmian własnościowych spółki został powołany Zespół ds. handlu przy KPH Społem, który składa się z reprezentantów nowych właścicieli. Spotkania odbywają się w cyklach miesięcznych, gdzie omawiamy kierunki rozwoju spółki i rozmawiamy między innymi o wykorzystaniu doświadczeń europejskich spółdzielni w ramach Euro Coop czy wieloletniego programu lojalnościowego „Społem znaczy Razem”. Dyskutujemy też o wspólnych ogólnopolskich akcjach marketingowych.

I co dalej? Jakie są plany KPH?

KPH Społem zgodnie z określoną przed trzema laty misją i wizją spółki będzie nadal realizować przyjęte założenia. Naszą wizją jest rozwój współpracy w obszarze wspólnych przedsięwzięć poprzez ogólnopolskie działania marketingowe w i dla sklepów Społem oraz rozwój marki własnej. Działania te skierowane są do spółdzielni, nie tylko do naszych nowych udziałowców, ale też zrzeszonych w ramach KZRSS Społem, agencji handlowych, konsorcjów, a także funkcjonujących na rynku samodzielnie. Dążymy, aby spółdzielnie poprzez poprawę warunków handlowych i skuteczne działania marketingowe mogły się rozwijać i konkurować na rynku lokalnym.

Jakie obecnie organizujecie działania?

KPH Społem cykliczne organizuje ogólnopolskie promocje na produkty narodowych brandów. Od kilku lat z sukcesem rozwijamy promocję w kategorii nabiał „Plakat Nabiałowy Społem”. Dodatkowo zrealizowaliśmy w 2021 i w bieżącym roku promocje ogólnopolskie na produkty brandowe. Kolejne akcje marketingowe zaplanowane są z Herbapolem, JBB Bałdyga, Sokołowem oraz firmą Colian. Negocjowane są też kolejne brandy i ogólnopolskie promocje, które zwiększają atrakcyjność oferty promocyjnej dla klientów Społem. Równolegle spółka planuje wdrożenia nowoczesnych narzędzi digitalowych oraz aplikacji usprawniających spółdzielniom zarządzanie operacyjne, „półką” i promocjami.

 

źródło: handelextra.pl