Teraz marka Społem trafia głównie do osób 45+. - Musimy to zmienić. Nasz nowy cel to przybliżenie marki Społem młodszemu pokoleniu. Już w najbliższych latach chcemy przesunąć granicę wieku kupujących o 15-20 lat. A następnie konsekwentnie rozszerzać grupę docelową, nie zapominając o naszych obecnych klientach – mówi HandelExtra.pl Ryszard Jaśkowski, prezes zarządu Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców Społem.

 

To niemałe wyzwanie, dlatego są już konkretne założenia, jak ten plan zrealizować. Jak ustaliliśmy, Związek będzie uatrakcyjniać ofertę handlową, ale też postawi na większą obecność w mediach społecznościowych. - Rozpoczęliśmy współpracę z zewnętrzną firmą, która nam pomaga w tym zakresie; w Związku powołana została nowa komórka: sekcja marketingu, która też zajmuje się tą tematyką – ujawnia Jaśkowski.

Owocem tych zmian jest m.in. decyzja, że Społem będzie obecne na TikToku. Poza tym Związek wdraża nową aplikację programu lojalnościowego „Społem znaczy razem”. - Mocniej postawimy też na sprzedaż przez Internet. Obecnie 12 spółdzielni posiada sklep internetowy, który prowadzą na naszym „silniku”. Planów jest więc wiele, przed nami sporo pracy – podsumowuje prezes zarządu Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców Społem.

Warto odnotować, że każda z trzech linii produktów marki własnej Społem ma swoją strategię i sposób komunikowania i od 2020 r. jest promowana w internecie na FB czy w YouTube. W tym roku w jej ramach pojawią się nowe kategorie, m.in. w segmencie słone przekąski i chemiczno-kosmetycznym.

Obecnie KPH Społem oferuje 250 produktów marki własnej, obsługuje 195 spółdzielni, 1800 sklepów, współpracuje z 60 polskimi producentami marki własnej. Jesienią ub.r. został zmieniony statut Krajowej Platformy Handlowej, dopuszczający nowych wspólników. Jest już 30 chętnych. Najprawdopodobniej jeszcze w pierwszym kwartale br. rozpocznie się proces sprzedaży udziałów i będą podpisywane odpowiednie umowy.

źródło: handelextra.pl